Gosu: Kamakor


Kolejna karcianka, kolejne gobliny!

Gosu: Kamakor to nic innego jak dodatek i rozszerzenie do gry GOSU (Goblin Supremacy).

Co mamy nowego??
Przede wszystkim 5 nowych klanów (100 nowych kart!) :
* Dragon Goblins ( zielonoskórzy, choć nie tylko, smoczy jeźdźcy,korzystający z dodatkowych umiejętności za pośrednictwem "smoczych tokenów" ),
* Warmachine Goblins ( kobiece miłośniczki zaawansowanej technologii rodem z s-f),
* Kobuke Goblins ( gobliny z kraju "kwitnącej wiśni", czyli zabójcze gejsze, samurajowie czy zawodnicy sumo... A wszystko to w pięknych goblińskich grafikach!),
* Shadow Gobliny (najmroczniejsze i chyba najładniejsze goblińskie karty w grze!)
oraz Shibuke ( leśna rasa- takie połączenie elfów leśnych z Avatarem. Łucznicy, magowie i cienie pośród drzew...)


Podobnie jak w przypadku "podstawki" GOSU, za około 90zł dostajemy kompletną grę! ( tak, tak mimo, iż to dodatek, możemy go traktować jako oddzielną grę- wystarczy tyko kupić/zrobić kilka "activate tokenów i symboli zwycięstwa.

Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak, kiedy posiadamy wszystkie 10 stron konfliktu. Na początku następuje losowanie ( czy to w dwu, czy w czteroosobowej grze), gdyż tylko 5 klanów bierze udział na raz w wojnie.
Dalej mechanika gry jest taka sama jak opisałem ją w artykule poświęconym "Gosu", czyli po kolei każdy z graczy przeprowadza różne akcje swoich goblinów.
Nowością są specjalne zasady niektórych nowych klanów takie jak np:
- wyjątkowe wystawianie Shadow Goblinów- na początku są zakryci, i dopiero w kolejnych turach, podczas odwracania ich grafik do góry, uruchamiają się ich specjalne zdolności,
- wspomniane "dragoon tokeny",
- czy zasada "shadow jump" leśnych ludzi Shibuke, pozwalająca im "zamienić się" z innymi goblinami z nieużywanego decku.

Dla osób grających w GOSU, dodatek KAMAKOR będzie bardzo miłym urozmaiceniem rozgrywki. Dodatkowe specjalne zasady sprawiają, że w świecie goblińskiego konfliktu nie ma rzeczy niemożliwych!!

W pudełku znajdziemy:
- 100 nowych kart ( 80 goblinów i 20 Shibuke),
- 8 Dragoon Tokenów,
- 10 Tokenów klanowych ( pomocnych przy losowaniu stron konfliktu na daną rozgrywkę),
- duży Token (można używać jako "Token Przewagi",
- instrukcja.

Plusy:
- Nieskomplikowane zasady,
- Stosunkowo tania,
- Jeszcze piękniejsze grafiki
- Czas gry w granicach 30min- 1h
- Nowe zdolności specjalne, nowe gobliny!

Minusy:
- Dla nieuków- język angielski,
- Brak kart "sztandarowych armii" do 5 klanów z "podstawki".

Ocena: 9/10

Comments

Popular Post (30 days)

Crescent and The Cross: The Templar Knights / Templariusze

WaRheim/MoRdheim: Middenheimers: Young Wolves (WIP)

Josef Bugman's Brewery Company // Krasnoludzka Kompania Piwowarska Josefa Bugmana #1

LOTR: Dwarves: Iron Guards #1 / Krasnoludy: Żelazna Straż #1

Ancient Celts: Gallic Sequani tribe / Galijscy Celtowie z plemienia Sekwanów (Frostgrave Barbarians)