MoRdheim : Dwarf Treasure Hunters: Totems, Markers, Terrain #1



Hello everyone!


Today I invite you to watch the first Dwarf markers which are inextricably linked with my Dwarf treasure hunters.
The first marker is one of Mini Monsters
signpost of this REVIEW, while the second is a piece of "Dwarven Basing Kit" from Scibor Miniatures.

Of course, the markers fit to figures bases, added some dry pigment from Vallejo.
 
Due to the fact that my dwarves band is closely connected with the world of Warhammer, and a name for the signpost are consistent with the history and geography of the Old World.


Karak Kadrin 
The name means in the language of the dwarf "Fortress Pass". In the described times, the trail leading to the fortress is a dangerous full of orcs and goblins place, which lost its importance as a window from west to east of Worlds Edge Mountains.It is on the residents of Karak Kadrin obligation to protect the surrounding areas against intruders.In ancient times King of Karak-a-Karak, proud dwarf named Baragor, suffered terrible losses and became a Slayer - a member of the cult disgraced and seeking death dwarves.Death not just common- a epic duel with the largest and most powerful monster which stand in the way dyed orange dwarf.Baragor he not, however, abandoned his people and became the first King - Slayer settled in Karak Kadrin.During his reign Cult of Slayers flourished in the fortress, he founded the legendary temple where it came Slayers lay their oath.The custom Slayer-King is still supported in Karak Kadrin and current this honorable position is Ungrin Iron Fist now.

Zhufbar
The fortress lies in a deep ravine, below the Black Water, about a day's journey from Karak Varn. High above the city mighty waterfall drops sharply from the lake down the ravine. In this imaginative and ingenious in its own way the dwarves have built thousands of water wheels that drive bleed hammers, presses and water rinse machine.The whole gorge fills the mining racket, creaking bullets and the roar of rushing water.Zhufbar is famous for its excellent Temple Guild of Engineers, the center of industrial and metallurgical furnaces and huge bonfires, glowing in the night sky.The fortress melted also a great treasure dwarfs the meteor iron-Gromril, mined in Karak Varn.Zhufbar is surrounded on all sides by hostile tribes of greenskins and Skaven penetrating their tunnels under the mountains. They attacked him several times, but thanks to the great prowess of dwarves is still in place. However, and here you can see signs of the crisis and impending doom.The lowest, huge halls, are subject to persistent fight between the Dwarves and the followers of the Horned Rat.

Black Water
In Khazalid, speech of dwarfs, big lake known as Varn Drazh, but it is the human equivalent of Black Water has become more common and used on mountain trails.
The lake was created in a huge crater formed with murky water flowing to it from surrounding mountains. Crater and is a remnant of the great meteorite impact in ancient times.
Everywhere around the lake can be found precious metal ores and real treasurers aforementioned Gromril. The dwarves are forging with him the hardest armor and weapons.
Around Varn Drazh they built many fortresses for the safety of mining operations. Says the fact that the lake itself is incredibly deep, and its interior reside powerful and ancient creatures ...







Witam wszystkich!

Dziś zapraszam do podziwiania pierwszych "przeszkadzajek" krasnoludzkich, które będą nierozłączną częścią moich Poszukiwaczami Skarbów.
Pierwszy z markerów to jeden z omawianych niedawno DROGOWSKAZÓW od Mini Monsters, drugi natomiast to fragment "Dwarven Basing Kit" od Scibor Miniatures.
Oczywiście, aby wskaźniki pasowały do podstawek figurek, dodałem trochę suchego pigmentu od Vallejo.

W związku z tym, że moja drużyna krasnoludów jest ściśle związana ze światem Warhammera, to i nazwy na drogowskazie są zgodne z historią i geografią Starego Świata.
Przybliżenie tych miejsc mam dla Szanownych Państwa zaszczyt przedstawić i opowiedzieć w Figurkowym Karnawale Blogowym #XXIX, którego gospodarzem jest Koyoth z bloga Shadow Grey. 



Karak Kadrin
Nazwa oznacza w języku krasnoludzkim "Twierdza na Przełęczy". W opisywanych czasach, szlak prowadzący do warowni jest niebezpiecznym pełny orków i goblinów miejscem, przez co stracił na swoim znaczeniu jako okna z zachodu na wschód Gór Krańca Świata.
To właśnie na mieszkańcach Karak Kadrin ciąży obowiązek ochrony okolicznych terenów przed intruzami.
W zamierzchłych czasach król Karak-a-Karak, dumny krasnolud o imieniu Baragor, doznał potwornej straty i stał się Zabójcą- członkiem kultu zhańbionych i szukających śmierci krasnoludów.
Śmierci nie byle jakiej- a epickiej, w pojedynku z największym i najpotężniejszym potworem jaki stanie na drodze ufarbowanego na pomarańczowo krasnoluda.
Baragor nie porzucił jednakże swego ludu i stał się pierwszym Królem - Zabójcą osiadłym w Karak Kadrin.
Za jego panowania Kult Zabójców rozkwitł w twierdzy, powstała także legendarna Świątynia, w której to przyszli Zabójcy składają swoje przysięgi.
Zwyczaj Królów Zabójców jest nadal podtrzymywany w Karak Kadrin, a obecnym piastunem tego zaszczytnego stanowiska jest Ungrin Żelazna Pięść.

Zhufbar
Twierdza leży w głębokim wąwozie, poniżej Czarnej Wody, o dzień drogi od Karak Varn. Wysoko nad miastem potężny wodospad spada gwałtownie z jeziora w dół wąwozu. W tym miejscu pomysłowe i na swój sposób genialne krasnoludy wybudowały tysiące kół wodnych, które napędzają spadowe młoty, prasy i wodne płucznie.
Cały wąwóz wypełnia górniczy harmider, skrzypienie kuł i huk pędzącej wody.
Zhufbar słynie ze swojej znakomitej Świątyni Gildii Inżynierów, centrum przemysłowo-metalurgicznym oraz wielkich ognisk pieców, jarzących się na nocnym niebie.
W twierdzy przetapia się również wielki skarb krasnoludów, meteorowe żelazo- Gromril, wydobywany w Karak Varn.
Zhufbar otoczony jest zewsząd przez nieprzyjazne plemiona zielonoskórych, jak i Skaveny drążące swoje tunele pod górami. Atakowano go wielokrotnie, lecz dzięki wielkiemu męstwu krasnoludów stoi nadal na swoim miejscu. Jednakże i tu widać oznaki kryzysu i nadchodzącej zguby.
Najniżej położone, ogromne sale, są obiektem nieustającej walki między krasnoludami a wyznawcami Rogatego Szczura.

Czarna Woda
W Khazalidzie, mowie krasnoludów, wielkie jezioro znane jest jako Varn Drazh, ale to ludzki odpowiednik Czarna Woda stał się bardziej powszechny i używany na górskich szlakach.
Jezioro powstało w wielkim kraterze, utworzone z mętnych wód spływających doń z okolicznych gór. Krater zaś, to pozostałość po uderzeniu wielkiego meteorytu w pradawnych czasach.
Wszędzie wokół jeziora znaleźć można drogocenne rudy metali oraz istny skarb- wspomniany wcześniej Gromril. Krasnoludowie wykuwają z niego najtwardsze pancerze i broń.
Wokół Varn Drazh wybudowano wiele twierdz dla bezpieczeństwa prac wydobywczych. Mówi się bowiem, że samo jezioro jest niewyobrażalnie głębokie, a jej wnętrze zamieszkuję potężne i starożytne monstra...






















Comments

  1. Klimacik :) Drogowskaz bardzo krasnoludzki i bardzo górski.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję :) Ciesze się, że choć trochę pasuje :)

      Delete
  2. Nice! The sign post painted up a treat and that broken statue is a fine piece for sure. Your games will look very snazzy!

    ReplyDelete
  3. Moja goblińska dusza przekręciłaby drogowskaz, żeby się krasnale pogubiły! Ot co! :) Malowanie fajne!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drogowskazy są dla człeczyn. Długobrodzi po żwirku na ziemi poznają drogę :)

      Delete
  4. Wyglądają bardzo zacnie. Aż miło popatrzeć!

    ReplyDelete
  5. Klimatyczne, pasują do bandy ;)

    ReplyDelete
  6. Świetne zdjęcia figurek, moim zdecydowanym faworytem jest Thorin. A to zdjęcie, gdy krasnale stoją przed drogowskazem... Wygląda jak początek epickiej przygody :) Albo chociaż fotokomiksu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Żebym to ja miał terenów masę fajnych to bym i fotokomiks zrobił:)A tak to tylko takie zajawki na razie :)

      Delete
    2. Na razie takie mniejsze, a #2 będzie z terenami z Kopalni Morii :)

      Delete
  7. Michał dodatki pierwsza klasa. Bardzo mi się podobają. Zdjęcia z pokurczami wyszły przednio.

    ReplyDelete
  8. Great work Michał ! Fantastic markers , miniatures & paint-job !
    Greetings

    ReplyDelete
  9. Aw yes, those poor Dwarves will no longer be lost thanks to your handy sign post! I really like the dust effects you put on these. Superb work Michal!

    ReplyDelete
  10. Wow, 'stoning' job Michal, absolutly fabulous, I really feel that the "stone" will talk, wonderful signs as well...

    ReplyDelete
  11. Świetny klimat na pewno posluzy za inspiracje przy malowaniu moich sciborków;)

    ReplyDelete
  12. Wonderful painting as always. The Dwarves and the scenic items are all so very very well rendered. Kudos. :)

    ReplyDelete
  13. That's quite an adventurous looking bunch of dwarves! Very well done I'd say.

    ReplyDelete
  14. Pięknie! Przypomniałeś mi o podręczniku do dwarfów z 6 edycji - tam przez całą książkę przewijał się motyw opowieści snutych w karczmie przez starego krasnoluda... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak i dlatego te podręczniki były genialne. Miałem jeszcze do HE i DE i także były "opowiadane" przez jednego czy drugiego elfa;) Super sprawa;)

      Delete
  15. Very nice. You can't beat a bit of dwarfy painting.

    ReplyDelete
  16. Beautifully painted and well presented😀

    ReplyDelete
  17. Maga wypasione krasnoludy, a drogowskazy swoją drogą :).

    ReplyDelete
  18. Michał, these are splendid. Nobody does Dwarves like Scibor, and you've given these excellent sculpts a paint job worthy of the subject.

    I have a few Scibor pieces of my own newly arrived from Poland, and they do repay the extra effort taken.

    Well done!
    : )

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're absolutely right about the sculpture figures. They're worth painting :)

      Delete
  19. O, mam ten pigment, ale nie umiem nim tak fajnie robić. Dobrze wyszło!

    ReplyDelete
  20. Niezwykle klimatyczne. Szczególnie podoba mi się głowa.

    ReplyDelete
  21. Jestem w ogromnym szoku... ;) Pozytywnie, oczywiście! Uwielbiam ludzi z pasją. Powodzenia :)

    ReplyDelete
  22. Superb brushwork on these (as always), I may even be tempted to like dwarves!

    ReplyDelete
  23. Podziwiam za talent! Pasja aż bije z tych krasnoludów :)

    ReplyDelete
  24. świetne te krasnoludki!!! fajne hobby ;)

    ReplyDelete
  25. Warhammerowe krasnoludy zawsze bliskie memu sercu, zatem duży plus za ten wpis :) Słupek i znacznik bardzo urocze.

    ReplyDelete
  26. Przyznam, że dla mnie ten świat to sama magia, ale niezmiennie podziwiam kunszt wykonania. No i zazdroszczę hobby!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuje. Hobby wymaga sporo cierpliwości i dużo funduszy :)
      pozdrawiam

      Delete
  27. Ta Twoja dbałość o najdrobniejsze szczegóły jest rozbrajająca. Napatrzeć się nie można ile sera w to wkładasz. Świetne!

    ReplyDelete
  28. Very nice post. The Dwarves are some of your finest work, really amazing!!!

    ReplyDelete
  29. Twoja krasnoludzka banda wygląda znakomicie!

    ReplyDelete
  30. Dla mnie ten świat jest zupełnie abstrakcyjny, ale kuzyni również zajmują się tym tematem i podziwiam za wytrwałość i wkład pracy!

    ReplyDelete
  31. Trzymasz poziom ;-) Świetny wpis!

    ReplyDelete
  32. Replies
    1. Dzięki wielkie;)
      Coś tam jeszcze do nich dorzucę w międzyczasie:)

      Delete
  33. The tokens are a great addition and give the warband al lot more character.
    Looking good! You've obviously started the year with a blast.

    ReplyDelete

Post a Comment